maandag 24 november 2014

Kasie West - Pivot Point

Pivot Point (Pivot Point, #1)Als Addie's ouders haar mededelen dat ze gaan scheiden, stellen ze haar voor een onmogelijke keuze. Ze kan bij haar moeder in the compound blijven wonen, waar ze niets hoeft achter te laten. Of ze kiest ervoor om bij haar vader te wonen. Hij gaat tussen de normale mensen, de mensen zonder paranormale gave, wonen. Dat betekent dat ze naar een nieuwe school moet en haar beste vriendin moet achterlaten. De keuze lijkt niet zo moeilijk, maar de gedachte alleen al dat ze zonder haar vader moet leven, is ondraaglijk. Gelukkig is ze een Searcher en kan ze in de toekomst kijken om beide opties na te gaan. Dit wordt in afwisselende hoofdstukken vertelt. Het is in het begin heel erg verwarrend omdat er nergens staat of ze op dat moment bij haar moeder of vader is. En ik moet telkens in mijn achterhoofd houden dat het allemaal niet echt gebeurt. Best wel vreemd.
EDIT: Oke shoot me, ik ben er zojuist achter gekomen dat elk woord aan het begin van het hoofdstuk de letters PARA of de letters NORM bevat, wat duidt op welk visioen ze zich in bevindt. Dit is echt geniaal!

Als ze bij haar vader gaat wonen, ontmoet ze een jongen tijdens een footballgame. Het is de intelligente Trevor, een senior op Addie's nieuwe school. In eerste instantie zijn het vrienden, maar ze komen erachter dat ze beiden op zoek zijn naar meer.
Als ze bij haar moeder gaat wonen, raakt ze onverwachts steeds closer met Duke, de populairste en meest sexy jongen van de school. Ze moest eerst niets van hem hebben omdat hij zo ontzettend arrogant is. Maar als Duke zijn zinnen ergens op heeft gezet, laat hij zich niet zomaar uit het veld slaan. En Duke wil Addie. Ze stemt in met één date, maar komt erachter dat hij stiekem toch wel heel erg leuk is.
Op het eerste gezicht lijkt het dat beide keuzes bijzonder goed aflopen voor Addie.

Omdat de hoofdpersonen diepgang hebben en beide jongens eigenlijk heel likeable zijn, valt het niet op dat er in eerste instantie niet veel bijzonders gebeurt. Ze leert twee jongens kennen, gaat met beiden een aantal keer uit en wordt op beiden verliefd. Maar daarna verandert het volledig. In the compound loopt een badguy rond en welke keuze ze ook maakt, dit verhaal heeft geen happy end voor haar. Nu moet ze kiezen tussen the lesser of two evils.

Ik kan gewoon niet geloven hoe gruwelijk spannend en goed ik dit boek vond. Het is complex, slim, romantisch, spannend, het heeft alles. Ik kon letterlijk niet stoppen. Al lezend liep ik naar huis. Ik ben drie keer bijna aangereden, viel van de stoeprand en struikelde over takken omdat ik nergens anders meer aandacht voor had. Een dikke vijf sterren dus!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen