dinsdag 2 december 2014

Creative writing op zijn leukst!

Deze keer geen recensie over een leesboek, maar over een journal. 642 things to write about is een erg leuk boek vol met schrijfopdrachten om je creatieve hersenspinsels in kwijt te kunnen. Als student journalistiek vind ik dit een heel handig boek om van mijn writersblock af te komen en wat inspiratie op te doen. Ook kan ik door de vele originele en gekke schrijfopdrachten mijn creatieve schrijf- en denkproces op gang brengen. Ik kan niet anders zeggen dan dat het een aanrader is!

Ik heb natuurlijk nog lang niet alle opdrachten gedaan, maar ik ben al wel heel wat leuke tegengekomen.

Een aantal voorbeelden:
* Write an ode to an onion.
* Write the lyrics of a rap song. They must include a cop, a bad drug bust, and a dog.
* You are Luke Skywalker. Write three different opening paragraphs for you autobiography.
* Describe your favorite part of a woman's/man's body using only verbs.
* Describe the way the sky looks today

And so on.. Voor wie er absoluut geen genoeg van kan krijgen, is er ook een deel twee: 712 more things to write about.

1 opmerking: