zaterdag 3 januari 2015

De boeken van december

book, christmas, christmas tree, coffee, cup, lights, relax, starbucks, winter, xmas
Niet te geloven dat een jaar zo snel voorbij kan gaan. En niet te geloven dat iemand zo veel kan lezen in een jaar. Ik heb de meest uiteenlopende boeken gelezen en heb van bijna allen genoten. Met de laatste dag afgestreept, is de eindstand bekend. Ik heb dit jaar 236 boeken gelezen. Van een aantal heb ik ook een recensie geschreven, de complete lijst vind je hier.
Klik hier om te kijken wat ik in november heb gelezen.

1. Kate Scelsa - Fans of the Impossible Life*
2. Lisa Schroeder - All We Have is Now*
3. Elizabeth Richards - Black City
4. Elizabeth Richards - Phoenix
5. Elizabeth Richards - Wings
6. Charles Dickens - A Christmas Carol
7. Julie Kagawa - Iron's Prophecy
8. Nora Roberts - Home For Christmas**
9. Nora Roberts - Gabriel's Angel**
10. Nora Roberts - All I Want For Christmas**
11. Kiera Cass - The Prince & The Guard
12. Kiera Cass - The Queen
13. HonorInTheRain - In 27 Days
14. Elsbeth Witt - Zoete Inval
15. Elsbeth Witt - Troost
16. Cassandra Clare - The Bane Chronicles

De beste boeken van dit jaar, dat zijn er te veel om op te noemen. Onder andere All We Have Is Now, Bloodlines en Fire & Flood kan ik rekenen tot mijn absolute favorieten. Dan heb ik natuurlijk heel veel boeken nog niet opgenoemd. Daarnaast beoordeel je sommige boeken stiekem ook wel op hun cover. Ik heb voor mij de mooiste en de lelijkste boeken die dit jaar uit zijn gekomen op een rijtje gezet.

In 27 Days is een boek van Wattpad, dus ik had er in eerste instantie niet zo heel veel van verwacht. De korte samenvatting klonk leuk, dus ik was gelijk geïnteresseerd. Je merkt tijdens het lezen dat dit geen uitgegeven boek is. Sommige zinnen lopen niet lekker en er zitten typfouten in. Dat went wel. Het verhaal zelf was echt ontzettend leuk. Ik werd helemaal meegetrokken in de opbloeiende romance tussen Hadley en Archer. Mijn eerste ervaring met Wattpad was dus een hele goede.

A Christmas Carol was een boek wat ik eigenlijk gewoon m├│est lezen. Niet omdat het echt mijn genre is, maar omdat het zo'n klassieker is die eigenlijk iedereen wel kent. Het taalgebruik was een stuk pittiger dan wat ik gewend ben, maar er is doorheen te komen. Het is vooral gewoon een hele mooie wijze les die je leert van dit boekje. En dat maakt dit een echte aanrader.

Tijdens de hectische kerstdagen is lezen en bloggen er flink bij in geschoten, waardoor ik toch minder heb gelezen dan ik eigenlijk zou willen. Met weer 365 nieuwe dagen op de kalender, kan ik beginnen met de Book Bingo. Ik kijk er echt naar uit weer heel veel nieuwe schrijvers en boeken te ontdekken dit jaar!


*Manuscripten gelezen voor Blossom Books of Kluitman
** Deze drie delen vormen samen de bundel Winterverleiding

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen