zondag 11 januari 2015

Laura Wettersten - My Faire Lady

Over de stijl van de cover kan gediscussieerd worden. Persoonlijk vind ik hem erg lelijk. Als ik het boek op de voorkant had moeten uitzoeken, had ik het nooit gelezen. Het mooie is dat er dingen veel belangrijker zijn dan dat ene plaatje op de voorkant. De flaptekst sprak me wel erg aan. Het idee van een Renaissance Faire leek me ontzettend leuk en ik was benieuwd hoe dat uitgewerkt zou worden.

Rowena 'Ro' is net bedrogen door haar vriendje. Ze zit in een enorme dip en doet het liefst niks anders dan de hele dag op de bank zitten en huilen. Naar haar zomerbaantje kijkt ze al helemaal niet uit. Ze werkt namelijk in het winkelcentrum waar haar ex vaak te vinden is met zijn nieuwe vlam. Compleet impulsief solliciteert ze op een baantje als body artist, op een rustige plek. Het is ideaal voor haar, nu weet ze zeker dat ze Kyle de hele zomer niet onder ogen hoeft te komen. Body artist klink nogal vreemd, maar uiteindelijk blijkt ze gewoon kindergezichtjes te moeten schminken. Een baantje wat haar goed ligt, aangezien ze het liefst de hele dag schildert en tekent.

Je wordt meteen een compleet andere wereld ingezogen, waar mensen rondlopen precies zoals ze dat 500 jaar geleden ook deden. En het komt allemaal zo realistisch over. Dit boek zorgt ervoor dat ik ook de sticky buns van Ramon wil proberen, ook elke dag zo'n jurk aan wil en ook een knappe lord tegen het lijf wil lopen. Het klinkt heel nerdy (dat is het misschien ook), maar ik zou me prima vermaken op zo'n Faire. Zonder moderne technologie, de hele dag onder de mensen zijn en kunnen leven in de geschiedenis. Ik heb echt genoten van dit boek, van alles wat King Geoffry's Faire inhield, de mensen en de romance. En het zoete einde natuurlijk. Want van Ro's plannen om alleen lol te maken en Kyle te vergeten, is niets terecht gekomen.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen